De tenor Vincent Lesage heeft een bijzondere passie voor het barokrepertoire en wijdt zich aan een historisch geïnformeerde uitvoeringspraktijk. Hij ontwikkelt een flexibele techniek die zich aanpast aan diverse stijlperiodes en genres.
Zijn specialiteiten zijn de virtuoze retoriek bij Bach, de lichtheid in de Franse haute-contre-partijen en de “gorgia”-passages uit het Italiaanse seicento. Verder overtuigt hij evengoed in het cantabile van Händel of Mozart en in de diepe expressie van het Duitse Lied. Hij neemt masterclasses bij o.m. Greta De Reyghere, Howard Crook en Udo Reinemann.
Anthony Heidweiler (geboren 1961) is een Nederlands bariton en operamaker, bekend om zijn innovatieve benadering van klassieke muziek en opera. Hij begon zijn carrière als zanger en ontwikkelde zich tot een pionier in community opera, waarbij hij de kloof tussen professionele artiesten en lokale gemeenschappen overbrugt.
Heidweiler richt zich op het creëren van inclusieve projecten, waarin amateurs en professionals samenwerken aan vernieuwende voorstellingen. Hij is oprichter van de organisatie “Operamakers” en heeft talrijke projecten geleid waarbij opera toegankelijk wordt gemaakt voor diverse doelgroepen. Zijn werk combineert artistieke visie met maatschappelijke betrokkenheid, wat hem tot een vooraanstaande figuur in de operawereld maakt.
Afkomstig uit een muzikale familie begon de bas Michiel Meijer zijn opleiding op twaalfjarige leeftijd met hobolessen bij Henk Knöps. Na zijn middelbare school studeerde hij Muziekwetenschap aan de Universiteit van Utrecht en aansluitend Solozang aan het Conservatorium van Amsterdam bij Charles van Tassel. Al tijdens zijn studie deed hij koorervaring op bij verschillende professionele koren onder leiding van Daniel Reuss, Gustav Leonhardt en Jos van Veldhoven.
Inmiddels heeft hij als solist een breed repertoire ontwikkeld, waaronder oratoria, liederen en ensemblemuziek, van vroeg-renaissance tot hedendaagse composities. De laatste jaren heeft hij zich voornamelijk gewijd aan muziek uit de zeventiende en achttiende eeuw, en heeft hij een reputatie opgebouwd als specialist in barokcantates en –oratoria.
Als freelancer is Michiel Meijer verbonden aan het Amsterdam Baroque Choir van Ton Koopman en het Nederlands Kamerkoor. Naast zijn werkzaamheden als uitvoerend kunstenaar, neemt het coachen van kleine groepen zangers of hele koren een steeds belangrijker plaats in. Sinds oktober 2012 vormt hij samen met violiste Paulien Kostense de artistieke leiding van Bach Ensemble Amsterdam.
De Belgische sopraan Hilde Coppé studeerde aan de Koninklijke Muziekconservatoria van Gent en Brussel bij Lydia Lesage en Dina Grossberger, waarbij ze het Hoger Diploma Zang behaalde. Van Ronny Lauwers kreeg ze lyrische kunst. Aan het Tilburgs Conservatorium ontving zij het diploma voor Uitvoerende Musicus met grootse onderscheiding. In Londen studeerde ze bij Jessica Cash. Daarnaast volgde ze meester-cursussen bij Jos van Immerseel, Noëlle Barker, Vera Rosza en Sarah Walker. Ze had jarenlang de zangpedagoge Tua Sieuw Loh als coach. Momenteel volgt ze de S.Wilfartmethode.
Hilde Coppe is een veel gevraagde soliste voor barok, klassiek. Romantiek en hedendaagse muziek. Ze heeft heel wat passies en oratoria op haar repertoire staan. Zij werkte samen met dirigenten als Grant Llewellyn, Patrick Peire, Koen Kessels, Ludo Claesen en in Zieuwent met Emile Engel. In kamermuziekverband zingt zij met klarinet en piano in het “Lotustrio” en met trompet en orgel in het “Trio Symfonia”. Zij geeft stemvorming, zang en vocaal ensemble aan de academies van Roeselare en Wetteren.
Countertenor Simon Heerze (Amsterdam, 2002) studeert zang klassieke en oude muziek aan het Koninklijk Conservatorium van Den Haag.
Als solist zong Simon cantates van Bach en Charpentier met onder andere het Westerkerkkoor Amsterdam en Bach Ensemble Zeist. In december 2023 was hij altsolist voor Bach Collegium ’s-Hertogenbosch, en in januari 2024 vertolkte hij Egeo in Händels Teseo, geregisseerd door Michael Chance CBE op het Koninklijk Conservatorium.
Simon is verder actief als koorzanger. Hij zong onder andere onder Daniel Reuss en Paul Agnew in projecten van het Koninklijk Conservatorium met de Juilliard School of Music, Cappella Amsterdam en het Orkest van de Achttiende Eeuw.
Toen Simon zeven was, begon hij als jongenssopraantje met zingen. Al snel zong hij als lid van selectiekinderkoor De Kickers in meerdere producties van De Nationale Opera en Het Nationaal Ballet. Tussen 2012 en 2019 was hij koorzanger in talrijke uitvoeringen van Bachs Matthäus, onder andere in het Koninklijk Concertgebouw.
Simon studeert bij Amand Hekkers, Francesca Aspromonte, Peter Kooij en Robin Blaze. In september
2023 nam hij deel aan een masterclass van gevierd countertenor Andrew Watts aan het KC in Den Haag.
Stephan Adriaens is een Nederlandse tenor, bekend om zijn veelzijdigheid en expressieve vertolkingen. Hij studeerde aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag, waar hij zowel zijn bachelor als master in zang behaalde. Tijdens zijn opleiding viel hij op door zijn soepele stem en zijn talent voor zowel opera als liedkunst.
Adriaens heeft een breed repertoire, variërend van barok tot hedendaagse muziek, en werkte samen met gerenommeerde dirigenten en orkesten. Hij schitterde in operaproducties van onder andere de Nationale Opera en het Operafestival in Alden Biesen, waarbij hij onder meer rollen vertolkte in werken van Mozart, Händel en Verdi.
Naast opera heeft Adriaens een passie voor oratoria en kamermuziek. Zijn warme timbre en expressieve frasering maken hem tot een veelgevraagd solist in werken als Bach’s “Matthäus-Passion” en Händel’s “Messiah”. Stephan Adriaens blijft zijn carrière voortzetten met optredens in binnen- en buitenland
Heidweiler richt zich op het creëren van inclusieve projecten, waarin amateurs en professionals samenwerken aan vernieuwende voorstellingen. Hij is oprichter van de organisatie “Operamakers” en heeft talrijke projecten geleid waarbij opera toegankelijk wordt gemaakt voor diverse doelgroepen. Zijn werk combineert artistieke visie met maatschappelijke betrokkenheid, wat hem tot een vooraanstaande figuur in de operawereld maakt.